Загальна кількість переглядів сторінки

УЧИТЕЛЬ РОКУ 2017

Автопортрет «Я – педагог і особистість»
(у формі есе)

Ми позбавляємо дітей майбутнього, якщо продовжуємо вчити сьогодні так, як вчили цьому вчора...Вчитель повинен свідомо йти в ногу з сучасністю, пройматися й надихатися силами, що пробудилися в ній.

 Свого часу, Ш.О. Амонашвілі, сказав: «Я - вчитель. Я - любов і відданість, віра й терпіння. Я - радість і співрадість, страждання й співчуття. Я - істина й серце, совість і шляхетність. Я той, що йде, що дарує, жебрак і багатий. Я вчитель і учень, вихователь і вихованець. Я - той, що прокладає шлях, і художник життя. Я притулок дитинства й колиска людства. Я посмішка майбутнього й смолоскип сущого. Я - вчитель від Бога й співпрацівник у Бога» і я задумався: «А чи дійсно я обрав ту професію?», «А чи знайшов своє місце в житті, чи не займаю чуже?». І одразу з пам’яті виринають слова мого наставника: «Професія вчителя - унікальна. Подібної у світі немає. Кожен педагог своїм серцем і розумом формує завтрашню людину, суспільство, зрештою - усю цивілізацію. В народі кажуть, що письменник живе у своїх творах, скульптор – у створених ним шедеврах, а вчитель – живе у думках і справах своїх учнів».
         Моє життя проходить в школі…заберіть від мене мою невгамовну школу - і назавжди втрачу своє неспокійне життя. Сьогодні з упевненістю можу сказати, що моє призначення – бути поруч з учнями, віддавати їм частинку свого серця й душі. І це величезне щастя – закладати фундамент майбутнього покоління! Я - на своєму місці, воно – моє, і ним нікому не поступлюся! Глибоко переконаний:  головне - не вичерпати себе, не втратити творчу індивідуальність, не спинятися, щоб не відстати від плину стрімкого часу.
         Навчання є мистецтво, а не ремесло – у цьому корінь учительської справи. Випробувати десять методів і обрати свій, передивлятися десять підручників і не дотримуватися жодного неухильно – ось єдиний можливий шлях навчання. Весь час винаходити, вимагати, удосконалю­вати – ось єдиний курс учительського робочого життя. Кожен, хто вміє навчати учнів із різними характерами, різними інтересами та здібностями, підготувати їх до життя і привести до успіху, і є справжній Учитель – Майстер.
Та чи цього достатньо? Чи зможу своєю копіткою працею сформувати особистість – щиру, цілісну, духовно багату людину, яка живе згідно свого покликання, людину, яка зуміла виявити свої схильності, розкрити свої таланти, подолати свої недоліки і завдяки цьому домогтися успіху в житті і бути щасливою.
Виходить потрібно, щоб особистість виховувала особистість.
А особистість не може не бути педагогом та навпаки. Людина все своє життя навчається та виховується  і навчає та виховує інших іноді не підозрюючи цього, тобто є водночас вчителем та учнем і цей процес безперервний. 



Немає коментарів:

Дописати коментар

Mind maps

ВНД https://www.mindomo.com/mindmap/e520aa796f5c4fc1a6555a16de3d7b4e